Innovaties

Er komt van alles op ons af. We moeten mee doen om onze klanten tevreden te houden, onze concurrenten voor te blijven en innoveren voor de continuïteit.

Innoveren is hot en sexy, maar bezorgt menigeen kopzorgen. Er worden mensen vrij gemaakt, teams samengesteld en professionals ingehuurd om innovaties te onderzoeken.

En wat ga je dan onderzoeken. Artificial intelligence, machine learning, big data, blockchain, omni channels, real-time? En als er dan iets moois en cools uitkomt, hoe gaat dat dan de organisatie helpen?

Met velen heb ik gebrainstormd en gefantaseerd en natuurlijk moet je je op voorhand niet laten beperken door niets of niemand. Maar het is wel van belang voor wie je het doet.

De mensen in de onderzoekteams, de mensen die vrij zijn gemaakt en de professionals. Hebben die allemaal voor ogen voor wie ze het doen? Wie is de organisatie, waar wil ze naar toe, waar droomt ze van, wat wil ze bijdragen en hoe wil ze dat bereiken?

De keuzen in innovaties zijn altijd reuze en het is de kunst om de perfecte match te vinden.

Als je voor individuen en teams intern of extern inzichtelijk kan maken wat er nodig is voor de organisatie, kan je inzicht creëren in de benodigde inrichting, van wensen en dromen.

En zo als organisatie op koers blijven ondanks en dankzij alle innovaties.

Waar ga jij naar toe en wat kan jij gebruiken?

Savita Srivastava