Wat wil je bereiken met een informatievoorziening?

Stel je loopt er tegen aan dat medewerkers veel tijd kwijt zijn aan administratieve taken, het ontbreekt aan accurate stuurinformatie en projecten geregeld uit de bocht vliegen.

Wat kost dat? Niet alleen aan tijd en energie van medewerkers of klanten. Maar wat zijn de kosten van falende projecten, werken met work-arounds, lange time-to-market. Wat kost dat de organisatie dan?

Stel je voor , dat je over een informatievoorziening kan beschikken, waarmee je grip kan krijgen op de gekozen koers. En waarmee medewerkers inzicht krijgen in wat er nodig is voor de organisatie.

Met de juiste informatievoorziening wordt de basis gelegd voor strategische besluitvorming, worden samenhang en afhankelijkheden getoond voor prioriteitstelling en wordt de benodigde inrichting inzichtelijk gemaakt voor de optimale ondersteuning van medewerkers.

Als je het begrip over de te volgen koers kan vergroten verlaagt dat risico’s, de benodigde expertises, het aantal communicatiemomenten en de bijbehorende besluitvorming.

Wat levert het de organisatie op als je stuurinformatie hebt, weet wat de afhankelijkheden en risico’s zijn en iedereen weet wat er moet gebeuren? En wat doet dat met de tijd en energie van medewerkers én klanten?

Wat wil jij bereiken?

Savita Srivastava