Wat komt er allemaal op de organisatie af. De concurrentie is moordend en klanten steeds kritischer. Specialisten zijn steeds moeilijker te verbinden aan de organisatie, terwijl steeds meer met minder mensen gedaan moeten worden. Innovaties gaan steeds sneller, maar hoe kan je die in je organisatie toepassen?
Heel wat teleurstellingen heb ik voorbij zien komen. Er wordt functionaliteit geleverd, maar het brengt niet wat voorgespiegeld was. Experts weten alles over het product, maar onvoldoende over de organisatie. Geen concurrerende time-to-market en ontwikkelingen dragen niet bij aan organisatiedoelen.
Met alle nieuwe ontwikkelingen en innovaties is het belangrijk om te weten wat je hoe wilt inzetten. Dan begint het bij: wat is jouw onderscheidend vermogen, wat wil jij bijdragen en hoe vertaald zich dat door in de organisatie. En hoe houd je de focus daarop.
Door de verbinding te leggen van strategie naar logische modellen, bedrijfsprocessen en IT, kan de optimale inrichting voor de organisatie inzichtelijk worden gemaakt. Zo wordt het voor iedereen duidelijk wat er nodig is voor de organisatie en komen ontwikkelingen de gehele organisatie ten goede, zonder kater. Zo kan er een wendbare en slagvaardige organisatie ontstaan.
Ben jij wel eens teleurgesteld over een oplossing?
Savita Srivastava